tumblr_lw2d6gIZNm1qh3t6o

Vůbec prvním počinem společnosti Burkarda Bovensiepena s novým modelem E30 byla ALPINA C1 2.3, protože tento model byl v podání ALPINY E21 velice populární a oblíbený, jelikož zda začala éra velkých šestiválcových motorů v malých zábavných autech. Dalo se tedy předpokládat, že nový model bude na trhu dobře přijat. V E30 se již u ALPINY čtyřválec neuplatil.

ALPINA C1 2.3 1983 – 1985

U nové ALPINY C1 2.3 se upravil samozřejmě krom celá platformy i motor místo mechanického vstřikování Bosch K-jetronic elektrické Bosch LE-jetronic, čímž se dosáhlo efektivnějšího využití paliva, což vedlo především ke snížení spotřeby při dosažení stejného výkonu.

AlpC1BMW0048

03

Alpina C1 dosahovala výkonu 170 koní, při 6000 otáčkách za minutu a točivého momentu 225 Nm při 5000 otáčkách za minutu. Zrychlit z 0 – 100 dokázala za 7,8 vteřiny. Maximální rychlost 213 km/h. ALPINA u těchto vozů stále používá stejných úprav interiéru i exteriéru, jako dříve. Podvozek oproti sériové E30 byl značně upraven, kompletně ztužen komponenty  od společnosti BILSTEIN, větší brzdy i kotouče. Samosvorný diferenciál je samozřejmostí. Nová ALPINA C1 2.3 doznala změn i co se týče kol, poprvé se objevuje nový design kol se zapuštěnými pokličkami, konkrétně 7jx16 s pneumatikami 195 VR 16. Průměrná spotřeba paliva 13,9 l/100 km. Typ motoru C1/1.

???????????????????????

Alpina-C1-rr

8878-03

Mezi srpnem 1983 a listopadem 1985 bylo v Buchloe vyrobeno 35 exemplářů ALPINA C1 2.3. Vyráběla se pouze jako dvoudveřová verze, několik kusů vzniklo i ve verzi BAUR.

c1-9

c1-8

ALPINA C1 2.5 1986 – 1987

V říjnu roku 1986 přišla na trh nová ALPINA na základě modelu E30 325i se vštřikováním paliva Bosch – Motronic, od ALPINY C1 2.3 se lišila především motorem. Nicméně už na první pohled se jednalo o jiné auto, dvoubarevné lakování pruhů ALPINA se změnilo pouze na jednobarevné a změny doznal i interiér, zjednodušila se barevná kombinace, která vozy ALPINA provázela budoucích cca 20 let.

7346-01

1988-Bmw-Alpina-C1-2.5-The-Final-Model-Valuable-Car-Dealer_5

,alpina-c1-2.5-interior

Pro interiéry vozů z 80 a 90 let je typický modrozelený pruh. ALPINA C1 2.5 disponovala výkonem 190 koní a točivým momentem 235 Nm. Zrychlení z 0-100 km/h za 7,2 vteřiny a maximální rychlostí 220 km/h při průměrné spotřebě paliva 12,5 l/100 km. Do července 1987 se vyrobilo 50 exemplářů ALPINA C1 2.5.

alpina-c1-2.5-engine-bay

alpina-c1-25-06

ALPINA C2 2.5 1985 – 1987

Souběžně s modelem C1 2.5 se pak vyráběla ALPINA C2 2.5, která měla naproti původní C1 menší výkon o 5 koní i přesto, že měla zvýšený obsah z původních 2494 ccm na 2552 ccm. Menší výkon byl dán především zlepšením hodnot vyprodukovaného oxidu uhličitého, nicméně na rychlosti a celkovém projevu vozidla se tento fakt prakticky nepodepsal. Naopak se zvýšil točivý moment z původních 220 Nm na 246 Nm. Tento automobil měl opět vstřikování paliva Bosch – LEjetronic.

alpina-c2-2.5-05

alpina-c2-back

Poprvé se ALPINA objevuje s novým tříramenným volantem MOMO namísto tradičního čtyřramenného převzatého s modelu E21. ALPINA C2 2.5 se vyráběla ve dvoudveřové i čtyřdveřové verzi. Od července 1985 do listopadu 1986 bylo vyrobeno 74 vozů ALPINA C2 2.5.

1988-Bmw-Alpina-C1-2.5-The-Final-Model-Valuable-Car-Dealer_7

ALPINA C2 2.7 1986 – 1987

U ALPINY C2 2.7 se poprvé v historii značky objevuje verze cabrio, u C1 2.3 se jednalo pouze o provedení „polocabriolet“ upravený společností BAUR. Vyráběla se nejen jako dvoudvířko, čtyřdvířko, cabriolet, ale také jako verze Allrad, tedy čtyřkolka na základě 325 ix, tohle provedení bylo u ALPINY také novinkou, dalo by se s klidem říci, že C2 2.7 byla zkrátka zlomová.

alpina_historie_E30_C2_27_01

bmw_3_series_e30_1986_pictures_1_b

bmw-alpina-c2-27-cabrio

ALPINA C2 2.7 měla dva motory, typ C2/1 a C2/2, lišily se především vstřikováním. C2/2 měla Bosch – Motronic s katalyzátorem, zatímco C2/1 ještě stále Bosch – LEjetronic.

bmwalpinac227coupe1

alpina-e30-c2-2-7-05

ALPINA C2 2.7, typ motoru C2/1, obsah 2674 ccm, výkon 154/210 Bosch – LEjetronic. ALPINA C2 2.7, typ motoru C2/2, obsah 2674 ccm, výkon 150/204 Bosch – Motronic. Slabší a silnější verze se na první pohled lišily nárazníky, výkonnější verze byla ještě tzv. „chromka“, zatímco slabší verze s katalyzátorem už měla plastové nárazníky (vyráběla se pouze 3 měsíce). Slabší C2 2.7 měla poprvé čtyřramenný celokožený volant MOMO montovaný i do ALPIN vycházejících z řady E34 a E32.

13058-03

Od dubna 1986 do července 1987 bylo vyrobeno 108 vozů ALPINA C2 2.7 a od dubna 1987 do července 1987 se vyrobilo 52 vozů s katalyzátorem, nicméně není přesně dané kolik bylo verzí cabrio, Allrad atd…

ALPINA B3 2.7 1987 – 1992

Od srpna 1987 se začala vyrábět ALPINA B3 2.7, ale je to vlastně úplně stejné auto jako ALPINA C2 2.7 s katalyzátorem. Liší se opravdu pouze názvem. Jediné co bylo nové, bylo to, že se B3 začala vyrábět poprvé také ve verzi touring.

alpina_historie_E30_B3_27

alpina-8-b3-27-cabrio

BMW-Alpina-B3-Touring-E30

Rozdíly ve zrychlení z 0 – 100 km/h u klasické verze a verze touring 7,1 a 7,5 vteřiny. Maximální rychlost 227 a 224 km/h. Spotřeba paliva 13,2 a 13,5 l/100 km. Od srpna 1987 do června 1992 se vyrobilo 257 vozů ALPINA B3 2.7.

Alpina B6 2.8 / 1 1984 – 1986

E30 Alpina B6 2.8 / 1 je nástupcem E21 B6 2.8. Stejně jako u první B6 z E21, je tento model založen původně na 323i. Ale motor 2,3 l byl nahrazen agregátem o obsahu 2,8 l, který v originále produkoval 184 koní. ALPINA samozřejmě nenechala motor jen tak, v první řadě se snížila komprese a zahladily spalovací komory, aby komprese nespálila písty byly nahrazeny kovanými od společnosti MAHLE, na motor byla umístěna nová ostřejší vačková hřídel, nový výfukový systém s větším průměrem a jiné elektronický zapalování. To je asi nejdůležitější výčet změn oproti standardnímu 2,8 l motoru. Motor nyní produkuje 210 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 270 Nm, což je skoro stejně jako 2,8 l motory od BMW dnes. Převodovka je pětistupňová Getrag.

?????????????????????

alpina__b6_2_8_1985_2_lgw

alpina-e30-b6-2-8-in-bmw-car-magazine-6fxrs

Zásadní změny v interiéru doznal pouze volant MOMO ALPINA potažený kůží. zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 vteřiny a maximální rychlost 230 km / h.

0101000103030104022008061671b573ca3e7bc0b5c400987d

imagesxkzrdj

alpina_b6_2_8_e30_engine

Od roku 1984 se celkem vyrobilo 259 vozů ALPINA B6 2.8 / 1.

ALPINA B6 3.5 1984 – 1990

Jedná se o první ALPINU trojkové řady s motorem o obsahu 3.5 l. Auto se standardně dělalo bez katalyzátoru, ale od roku 1986 byl katalyzátor volitelným. ALPINA na standardním motoru upravila hlavy válců a spalovací komory. Motor dostal lehčí, vysokokompresní písty MAHLE, ostřejší vačkovou hřídel a nový výfukový systém, motor niní produkovat 261 koní. Točivý moment se zvýšil na 346 Nm. S katalyzátorem výkon poklesl  o 3% na 254 koní. Standardní převodovka byla nahrazena 5-rychlostí převodovkou Getrag .

alpina_historie_E30_B6_35_03

alpina_historie_E30_B6_35_01

xge_b6

Na auto byl namontován samozřejmě podvozek ALPINA BILSTEIN. Větší brzdové kotouče na předku i vzaduALPINA kola 7jx16 s pneumatikami MICHELIN 205/50. Vyráběli se celkem tři verze ALPINY B6 3.5, navenek se lišily pouze nárazníky a v interiéru volanty.

B6 3.5 (základ: E30 / 323i, 325i) 6 válec, 3430 ccm, 261 koní (192 kW) – V období mezi srpnem 1984 a červencem 1987 bylo vyrobeno 92 kusů.

8590709236_6154f21fde_z

B6 3.5 Katalyzátor (základ: E30 325i) 6 válec, 3430cc, 254 koní (187kw), zrychlení z 0 -100 km / h za 6,6 vteřiny a nejvyšší rychlost 246 km / h –  V období od srpna roku 1986 do prosince 1990 bylo vyrobeno 40 exemplářů.

2439-01

B6 3.5 (základ: E30 / 325i) 6 válec, 3430 ccm, 254 hp (187 kW) Zrychlení z 0 – 100 km / h za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km / h – Od listopadu 1987 do prosince 1990 bylo vyrobeno 87 kusů. Dohromady tedy bylo vyrobeno 219 kusů těchto jedinečných automobilů.

 bmw_3_series_e30_1985_images_1