Historie

E30  byl velký skok pro BMW již v roce 1980. To bylo představeno v roce 1982 (ve skutečnosti, ETK ukazuje první 323i, jak je vyrábějí v 12/1981), jako kupé dvou dveří, nahradit stárnoucí E21 model. O rok později, sedan čtyři dveře přišel, pokračoval kabriolet v roce 1985 a turné v roce 1987. Drtivá Možnost volby podvozku je zajímavé (i Top Cabriolet bylo k dispozici 1983 - 1991), a tak je fakt, že E30 zůstal v výroba pro více třinácti let (od prvního Coupé na poslední turné).
(e21)
 
 
 
E30 bylo také důležité modelem sledování vývoje motoru. Začalo to s M10 čtyřmi válci a M20 šest válců, ale během svého života, nabídka motorů byla dramaticky mění. V horní části rozmezí byla zastoupena 325i (125 a později 126 kW) a na druhé straně zdroje spektra byla od roku 1985 s dieselovým motorem, 2,4 l (M21). 324D se stal prvním dieselovým pohonem BMW. Starší čtyřválec M10 motory byly nakonec nahrazeny M40 motory během 1987 a divoká M42 1,8 l čtyřválec poskytuje 100 kW byla přidána v roce 1989, vytváří tolik oblíbené 318is model.
 
 
 
 
Zcela samostatný motor byl S14 - srdce M3 a 320iS. Motor S14 byl založen na původním M10 čtyři válce, který byl kompletně re-navrhovaný BMW Motorsport GmbH (BMW M GmbH) a teď dodávající 141 až 175 kW.
 
 
 
 
 
 
 
 

 Další specialitou byla E30 333i, vyrobený BMW Jižní Africe. Afričané byli vynalézaví a dát "velký šest" motor M30 v E30 podvozku.

 
 
 

Nástupce je e36