Výfukové systémy

     Výfukový systém slouží k odvodu výfukových plynů vznikajících při práci motoru hořením paliva a rovněž k výraznému snížení hlučnosti, kterou motor při práci produkuje. Výfukové systémy vybavené katalyzátorem (všechny nová vozidla) přispívají aktivně ke snižování hladiny škodlivých emisí uvolňovaných do ovzduší. Další důležitou funkcí je odvod spalin mimo karoserii vozidla, aby se nedostaly do kabiny vozu. Nezapomeňte, že nesprávný nebo poškozený výfuk, nebo některá z jeho částí, může mít negativní vliv na produkovaný hluk vozidla nebo zvýšení hladiny škodlivých emisí a rovněž se také může zvýšit spotřeba paliva nebo snížit výkon vozidla.

     Výfuk je jedním z nejvíce namáhaných součástí automobilu. Díky výraznému střídání teplot, působením kyselé vody vzniklé kondenzací výfukových plynů, podléhá celé výfukové potrubí extrémní korozi. Z venkovní strany na výfuk působí voda, nečistoty na cestách (kameny a jiné předměty). Dalším faktorem, který na výfuk působí, jsou vibrace, které namáhají ohyby a především spoje.

     V naší nabídce výfukových systémů nalezenete výfuky na všechny osobní a většinu lehkých užitkových automobilů. Nabízíme všechny části výfuku - střední díly, zadní díly i katalyzátory a veškeré montážní díly.

 

 

     Výfukové svody jsou prvním dílem výfukového systému, odvádějícího výfukové plyny od hlav válců motoru do dalšího dílu výfukového potrubí. Jde o sběrné potrubí, kreré je pevně uchyceno přímo na hlavu motoru. Z důvodu vysokých teplot odváděných plynů (přes 1200°C) jsou vyrobeny z litiny. U nejběžnějších 4-válcových motorů dochází obvykle k postupnému spojení 4 trubek do 2 a do 1 trubky, přičemž se vždy zvýší průměr trubky pro zabezpečení odvodu zvětšeného objemu plynů. Podle spalování se spojují vždy nejvíce vzdálené válce, nejčastěji 1+4 a 2+3. V ideálním případě by měly  být trubky stejně dlouhé, vzhledemk omezeným možnostem v motorovém prostoru není toto vždy proveditelné. Svody vyúsťují v přední výfukové potrubí nebo přímo v katalyzátor.